Kā padarīt mācību procesu pēc iespējas atraktīvāku?
Sociālie tīkli kā palīgs mācībās
Aizvien plašāks cilvēku loks komunicē sociālajos tīklos un tajos saņem arī savstarpējo novērtējumu un sasniedz zināmu popularitāti. Mācību sasaiste ar jauniešiem svarīgām lietām var būt lielisks veids, lai viņi aizrautos ar kaut ko šķietami garlaicīgu, tādejādi iegūstot pozitīvas emocijas jau no paša mācīšanās procesa. Zemāk uzskaitījām dažas no metodēm, kas jauniešiem var palīdzēt ikdienas lietu apgūšanai un ir sasaistītas ar sociālo tīklu lietošanu.
Infografiku veidošana
Ziņa bez attēla vairs nav ziņa, tāpēc aizvien populārāks kļūst Instagram, nevis Facebook vai Twitter. Infografikas ir lielisks veids, kā aprakstošu informāciju vai skaitļus apkopot vienas lapas konspektā, uzsverot galveno un mācoties veidot sava veida konspektu. Piemēram, bioloģijā var veidot infografikas gan par sēnēm, gan par kukaiņu uzbūvi, gan par cilvēka orgānu sistēmām. Tāpat šis vizualizācijas veids noderēs arī matemātikā, ķīmijā u.c. STEM priekšmetos, kad ir jāapkopo informācija par kādu tēmu.
Informācijas atsijāšana
Katru dienu Facebook tiek pamanīti simti ziņu, un daudzas no tām ir jāuztver ļoti kritiski. Dabas zinātnēs ir zināmi likumi, pēc kuriem notiek lietas, tomēr sociālajos tīklos var tikt pasniegtas neticamas lietas, kuras video formātā izskatās tā, it kā strādā pretī loģikai. Skolotājs stundā var parādīt konkrētu video, kas rāda šo nereālo ainu, un prasīt skolēniem, vai tas strādā vai ne un kāpēc. Ja klasē nevienam nav zināma likuma būtība, vislabāk ir atkārtot eksperimentu klases priekšā un līdzās dabas likumam mācīt, ka informācija vispirms ir jāizvērtē.
Video izstrāde
Skolēni ļoti daudz informācijas nodod attēlu vai video formātā, tāpēc, apgūstot kādu tēmu, var uzdot uzdevumu to izskaidrot īsā mācību video. Video tēmai jābūt ļoti īsai (1-2min), un vislabāk, ka to izstrādā komanda, kurā ir 2-3 cilvēki. Tās var būt 4 vai 5 tēmas, kas sadalītas klasē, kas nozīmē, ka 30 skolēnu klasē būs 10 grupas un katra tēma atkārtosies 2 reizes. Pēc video izveidošanas skolēniem video jāielādē mākonī vai YouTube un jānoskatās pārējie 4 video. Pēc tam katram jāpārlasa skolotāja sagatavota informācija, lai precizētu, kas saturā bija izstāstīts korekti un kas ne. Šī metode ir piemērota gadījumos, kad ir divas mācību stundas pēc kārtas un katrs skolēns sīki iemācīsies 5 lietas pie lielās tēmas un mācīsies izvērtēt savu un klasesbiedru darbu. Beigās ir labi dot uzdevumus, kas nostiprina iegūtās zināšanas.
Īsās ziņas ideja
Kā minēts iepriekš, jauniešiem ir liela vēlme informāciju nodot vizuāļu vai īsas ziņas veidā. Skolotājs savā mācību priekšmetā vienmēr cenšas pārliecināties, ko jaunieši ir iemācījušies stundas beigās. Skolēni uz līmlapiņām 140 zīmēs uzraksta, ko viņi ir iemācījušies stundā, tādejādi noformulējot savu domu it kā publiskai komunikācijai, bet ar jēgpilnu saturu. Protams, lapiņu saturs netiek publiskots.